Januárt ígértünk, megtartottuk!
Az elmúlt pár hónapot a Microsoft Dynamics 365 Business Central rendszer lokalizálásával töltöttük. Ez számunkra egy intenzív és izgalmas időszak volt, lehetőségünk nyílt mélyebben megismerni a 2018 októberében megjelent rendszer újdonságait és képességeit. Szoros együttműködésben a Microsofttal, a Ready-To-Go program tagjaként elsők között jutottunk hozzá a termékfejlesztéshez szükséges eszközökhöz. Ma fontos mérföldkőhöz érkeztünk, mivel munkánk eredményeként elkészült a termék magyar nyelvű változata. Lefordítottunk több tízezer címkét. valamint elkészítettük a mezők vagy funkciók használatáról információt megjelenítő rövid szöveges leírásokat is (ToolTip-ek).
A felhasználói felület kihívásain túl az alkalmazás oldalon is komoly fejlesztéseket végeztünk el, így a rendszer mára megfelel a számlázási rendszerekkel kapcsolatos jelenleg hatályos NGM rendeleteknek. A megfelelőségen túl a termékbe belekerült az ÁNYK alkalmazás felé történő adatfeladások támogatása a 65A, 65M, A60 nyomtatványok tekintetében. Ezzel az ÁFA bevallások elkészítése sokkal egyszerűbbé és kényelmesebbé válik mint korábban. A legnagyobb kihívást a kiállított számlák adatainak a NAV online számlázási rendszere felé történő automatikus beküldése jelentette, de jó pár kávé és technikai felhasználó elfogyasztása átlendített minket a nehézségeken.
A belső módszertanaink kialakításának elsődleges szempontja az volt, hogy a Microsoft kiadási ciklusaihoz illeszkedő, fenntartható megoldásokat alkothassunk. A lokalizáció készítése során is ezt tartottuk szem előtt, így a hamarosan érkező április kiadást is késlekedés nélkül elérhetővé tudjuk majd tenni. A tavaszi kiadás újdonságairól egy következő blog posztban olvashattok majd részletesen. Ennek érkezéséig is folytatjuk a munkát, hogy folyamatosan bővíteni tudjuk a magyar lokalizációban elérhető funkciók körét.